Έχει καταγραφεί ιστορικά κι έκρινε ένα πόλεμο. Θυμίζουμε ότι η πρώτη περσική εισβολή στην Ελλάδα διεξήχθη σε δύο φάσεις (492/490 π.Χ), κατά τη διάρκεια των Περσικών Πολέμων.
Οι Πέρσες εισέβαλαν στην Ελλάδα, υπό τις διαταγές του Δαρείου Α’, με σκοπό να τιμωρήσουν την Αθήνα και την Ερέτρια, οι οποίες είχαν βοηθήσει τους Ίωνες κατά την Ιωνική Επανάσταση.
Η πρώτη εκστρατεία, η οποία διεξήχθη το 492 π.Χ, είχε ως αποτέλεσμα τη κατάληψη της Θράκης και της Μακεδονίας από τον Μαρδόνιο, ωστόσο ο περσικός στόλος καταστράφηκε στο Όρος Άθως μετά από ένα ξαφνικό μπουρίνι, μια θαλασσοταραχή.
Για το λόγο αυτό το 480 π.χ. ο Βασιλιάς της Περσίας Ξέρξης διέταξε τους άνδρες του να κατασκευάσουν στη Χαλκιδική μια διώρυγα, μήκους δύο χιλιομέτρων, ένα από τα σημαντικότερα κατασκευαστικά έργα της εποχής εκείνης.
Η διώρυγα ήταν καίριας σημασίας για το σχέδιο του Ξέρξη να εισβάλει στην Ελλάδα, στόχο τον οποίο προσπαθούσε εις μάτην επί 12ετίας να επιτύχει ο στρατηγός του Μαρδόνιος. Ακριβώς επειδή ο στόλος του είχε καταστραφεί στη διάρκεια καταιγίδας, την ώρα που έπλεε στην άκρη της χερσονήσου και ο Ξέρξης ήθελε να αποφύγει μια παρόμοια ήττα, κατασκευάζοντας τη διώρυγα.
Τα 2.500 χρόνια, που μεσολάβησαν, οι ιστορικοί εξέφρασαν αμφιβολίες αν η περίφημη Διώρυγα του Ξέρξη είχε κατασκευασθεί από τη μία ακτή ως την άλλη, ενώ άλλοι αμφισβήτησαν την ύπαρξή της, με το επιχείρημα ότι το βραχώδες υπέδαφος θα εμπόδιζε τους εργάτες της εποχής να ολοκληρώσουν την κατασκευή.
Σήμερα, επιστήμονες από τη Βρετανία και την Ελλάδα εντόπισαν πειστικά στοιχεία που αποδεικνύουν την κατασκευή του διώρυγας.
Πηγή
Οι Πέρσες εισέβαλαν στην Ελλάδα, υπό τις διαταγές του Δαρείου Α’, με σκοπό να τιμωρήσουν την Αθήνα και την Ερέτρια, οι οποίες είχαν βοηθήσει τους Ίωνες κατά την Ιωνική Επανάσταση.
Η πρώτη εκστρατεία, η οποία διεξήχθη το 492 π.Χ, είχε ως αποτέλεσμα τη κατάληψη της Θράκης και της Μακεδονίας από τον Μαρδόνιο, ωστόσο ο περσικός στόλος καταστράφηκε στο Όρος Άθως μετά από ένα ξαφνικό μπουρίνι, μια θαλασσοταραχή.
Για το λόγο αυτό το 480 π.χ. ο Βασιλιάς της Περσίας Ξέρξης διέταξε τους άνδρες του να κατασκευάσουν στη Χαλκιδική μια διώρυγα, μήκους δύο χιλιομέτρων, ένα από τα σημαντικότερα κατασκευαστικά έργα της εποχής εκείνης.
Η διώρυγα ήταν καίριας σημασίας για το σχέδιο του Ξέρξη να εισβάλει στην Ελλάδα, στόχο τον οποίο προσπαθούσε εις μάτην επί 12ετίας να επιτύχει ο στρατηγός του Μαρδόνιος. Ακριβώς επειδή ο στόλος του είχε καταστραφεί στη διάρκεια καταιγίδας, την ώρα που έπλεε στην άκρη της χερσονήσου και ο Ξέρξης ήθελε να αποφύγει μια παρόμοια ήττα, κατασκευάζοντας τη διώρυγα.
Τα 2.500 χρόνια, που μεσολάβησαν, οι ιστορικοί εξέφρασαν αμφιβολίες αν η περίφημη Διώρυγα του Ξέρξη είχε κατασκευασθεί από τη μία ακτή ως την άλλη, ενώ άλλοι αμφισβήτησαν την ύπαρξή της, με το επιχείρημα ότι το βραχώδες υπέδαφος θα εμπόδιζε τους εργάτες της εποχής να ολοκληρώσουν την κατασκευή.
Σήμερα, επιστήμονες από τη Βρετανία και την Ελλάδα εντόπισαν πειστικά στοιχεία που αποδεικνύουν την κατασκευή του διώρυγας.
Πηγή