Ο γάμος του Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας και της Ολυμπιάδας, μπορεί να εξυπηρετούσε τις πολιτικές βλέψεις των οικογενειών τους, αλλά δεν ήταν προϊόν συνοικεσίου. Δεν γνωρίστηκαν σε μια βασιλική αυλή ως εκπρόσωποι των αριστοκρατών οικογενειών τους, αλλά στη Σαμοθράκη κατά τη διάρκεια οργιαστικών τελετών. Μπορεί ο γάμος τους να είχε άσχημη κατάληξη, αλλά στο ξεκίνημά του, χαρακτηριζόταν από έντονο πάθος και έρωτα.
Η Ολυμπιάδα γεννήθηκε στην Ήπειρο, το 373 π.Χ. και πατέρας της ήταν ο βασιλιάς των Μολοσσών, Νεοπτόλεμος. Η νεαρή ξεχώρισε για τη φιλομάθεια και το ανήσυχο πνεύμα της.
Η μόρφωσή της ξεπερνούσε αυτή των υπόλοιπων γυναικών, γι’ αυτό και η Ολυμπιάδα δεν φέρθηκε ποτέ σαν μία κοινότοπη γυναίκα. Η περηφάνια της έφτανε στα όρια της υπεροψίας και ο Φίλιππος δεν κατάφερε ποτέ να υποτάξει το πνεύμα της. Ολυμπιάδα Σε αντίθεση με τις περισσότερες νέες ευγενικής καταγωγής, η Ολυμπιάδα δεν βιάστηκε να παντρευτεί και να «στήσει νοικοκυριό». Επέλεξε να υπηρετήσει στο Μαντείο των Δελφών και μυήθηκε στα Βακχικά μυστήρια, που χαρακτηρίζονταν από τον έντονο σεξουαλικό χαρακτήρα τους. Βέβαια, στην Αρχαία Ελλάδα η σεξουαλική φύση των μυστηρίων είχε ως στόχο την πνευματική ανάταση και την επικοινωνία με τους Θεούς και δεν αντιμετωπιζόταν με σύγχρονους όρους. Ο Φίλιππος τη γνώρισε στη Σαμοθράκη, όπου τελούσε χρέη Ιέρειας στα Καβείρια μυστήρια.
Η βασιλική καταγωγή τους δεν είχε καμία σημασία, καθώς στα μυστήρια συμμετείχαν ως ίσοι, άνθρωποι από κάθε κοινωνική τάξη, μέχρι και δούλοι. Κατά τη διάρκεια των Καβείριων, ο κόσμος ξεχνούσε την πραγματική του ζωή και αφιερωνόταν στη λατρεία των Θεών. Εκεί, οι δύο παθιασμένοι νέοι ανέπτυξαν μία έντονη σχέση που θα άλλαζε για πάντα τη ζωή τους.
Ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα παντρεύτηκαν το 357 π.Χ. Αν και οι νέοι ήταν ερωτευμένοι, ο γάμος τους εξυπηρετούσε και πολιτικές σκοπιμότητες. Μετά τον θάνατο του πατέρα της Ολυμπιάδας, τον θρόνο ανέλαβε ο θείος της, Αρρύβας, ο οποίος πάντρεψε την ανιψιά του με τον νέο Βασιλιά της Μακεδονίας για να ενισχύσει τη θέση του.
Και ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα ήταν εξαιρετικά δυναμικές προσωπικότητες, που αρνούνταν να συμβιβαστούν. Αποτέλεσμα ήταν να συγκρούονται συνεχώς και οι καβγάδες τους αντηχούσαν στους τοίχους των ανακτόρων της Πέλλας. Ο Φίλιππος διατηρούσε πολλές εξωσυζυγικές σχέσεις και η Ολυμπιάδα πάθαινε κρίσης ζήλιας και ένιωθε ότι η συμπεριφορά του την προσέβαλε ανεπανόρθωτα. Απ’ την άλλη, η αγέρωχη βασίλισσα της Μακεδονίας προκαλούσε το θαυμασμό πολλών αντρών, αλλά και το μένος άλλων.
Ήταν εξαιρετικά σπάνιο για μία γυναίκα να έχει τόσο δυναμική συμπεριφορά και πολύ γρήγορα, η Ολυμπιάδα απέκτησε πολλούς φίλους, αλλά και εχθρούς. Η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά τη γέννηση του Αλέξανδρου, το 356 π.Χ. Η Ολυμπιάδα αφιερώθηκε στην ανατροφή του γιου της που λάτρευε και μοναδική της έγνοια ήταν να εξασφαλίσει τον θρόνο της Μακεδονίας για αυτόν. Μέχρι το τέλος της ζωής της, η μητέρα του αγωνίστηκε φανατικά για να προωθήσει τα συμφέροντά του. Εκτελέστηκε το 316 π.Χ. με εντολή του Κάσσανδρου. Ήταν ο μεγάλος πολιτικός της αντίπαλος, που έγινε κυρίαρχος στρατηγός της Μακεδονίας μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου....
Πηγή
Η Ολυμπιάδα γεννήθηκε στην Ήπειρο, το 373 π.Χ. και πατέρας της ήταν ο βασιλιάς των Μολοσσών, Νεοπτόλεμος. Η νεαρή ξεχώρισε για τη φιλομάθεια και το ανήσυχο πνεύμα της.
Η μόρφωσή της ξεπερνούσε αυτή των υπόλοιπων γυναικών, γι’ αυτό και η Ολυμπιάδα δεν φέρθηκε ποτέ σαν μία κοινότοπη γυναίκα. Η περηφάνια της έφτανε στα όρια της υπεροψίας και ο Φίλιππος δεν κατάφερε ποτέ να υποτάξει το πνεύμα της. Ολυμπιάδα Σε αντίθεση με τις περισσότερες νέες ευγενικής καταγωγής, η Ολυμπιάδα δεν βιάστηκε να παντρευτεί και να «στήσει νοικοκυριό». Επέλεξε να υπηρετήσει στο Μαντείο των Δελφών και μυήθηκε στα Βακχικά μυστήρια, που χαρακτηρίζονταν από τον έντονο σεξουαλικό χαρακτήρα τους. Βέβαια, στην Αρχαία Ελλάδα η σεξουαλική φύση των μυστηρίων είχε ως στόχο την πνευματική ανάταση και την επικοινωνία με τους Θεούς και δεν αντιμετωπιζόταν με σύγχρονους όρους. Ο Φίλιππος τη γνώρισε στη Σαμοθράκη, όπου τελούσε χρέη Ιέρειας στα Καβείρια μυστήρια.
Η βασιλική καταγωγή τους δεν είχε καμία σημασία, καθώς στα μυστήρια συμμετείχαν ως ίσοι, άνθρωποι από κάθε κοινωνική τάξη, μέχρι και δούλοι. Κατά τη διάρκεια των Καβείριων, ο κόσμος ξεχνούσε την πραγματική του ζωή και αφιερωνόταν στη λατρεία των Θεών. Εκεί, οι δύο παθιασμένοι νέοι ανέπτυξαν μία έντονη σχέση που θα άλλαζε για πάντα τη ζωή τους.
Ο ταραχώδης έγγαμος βίος
Ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα παντρεύτηκαν το 357 π.Χ. Αν και οι νέοι ήταν ερωτευμένοι, ο γάμος τους εξυπηρετούσε και πολιτικές σκοπιμότητες. Μετά τον θάνατο του πατέρα της Ολυμπιάδας, τον θρόνο ανέλαβε ο θείος της, Αρρύβας, ο οποίος πάντρεψε την ανιψιά του με τον νέο Βασιλιά της Μακεδονίας για να ενισχύσει τη θέση του.
Και ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα ήταν εξαιρετικά δυναμικές προσωπικότητες, που αρνούνταν να συμβιβαστούν. Αποτέλεσμα ήταν να συγκρούονται συνεχώς και οι καβγάδες τους αντηχούσαν στους τοίχους των ανακτόρων της Πέλλας. Ο Φίλιππος διατηρούσε πολλές εξωσυζυγικές σχέσεις και η Ολυμπιάδα πάθαινε κρίσης ζήλιας και ένιωθε ότι η συμπεριφορά του την προσέβαλε ανεπανόρθωτα. Απ’ την άλλη, η αγέρωχη βασίλισσα της Μακεδονίας προκαλούσε το θαυμασμό πολλών αντρών, αλλά και το μένος άλλων.
Ήταν εξαιρετικά σπάνιο για μία γυναίκα να έχει τόσο δυναμική συμπεριφορά και πολύ γρήγορα, η Ολυμπιάδα απέκτησε πολλούς φίλους, αλλά και εχθρούς. Η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά τη γέννηση του Αλέξανδρου, το 356 π.Χ. Η Ολυμπιάδα αφιερώθηκε στην ανατροφή του γιου της που λάτρευε και μοναδική της έγνοια ήταν να εξασφαλίσει τον θρόνο της Μακεδονίας για αυτόν. Μέχρι το τέλος της ζωής της, η μητέρα του αγωνίστηκε φανατικά για να προωθήσει τα συμφέροντά του. Εκτελέστηκε το 316 π.Χ. με εντολή του Κάσσανδρου. Ήταν ο μεγάλος πολιτικός της αντίπαλος, που έγινε κυρίαρχος στρατηγός της Μακεδονίας μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου....
Πηγή