Τα περίπου σαράντα μαρμάρινα μέλη, που εντοπίσθηκαν σε μουσεία του εξωτερικού και τα οποία σχετίζονται με τη ζωφόρο του Λέοντα, το πρόπυλο και άλλα σημεία του ταφικού μνημείου είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά , όχι μόνο ως προς τον χαρακτήρα του αλλά και ως προς τη σχέση του με τη Μακεδονική βασιλική οικογένεια.
Ο αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζής μιλώντας σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε τη σχεδιαστική απεικόνιση του πρόπυλου του Μακεδονικού μνημείου και αποκάλυψε ότι έχει ήδη ταυτοποιήσει δεκαεφτά μαρμάρινα γλυπτά που βρίσκονται πάνω σ αυτό. Τα γλυπτά είναι από το αέτωμα του πρόπυλου και τη ζωφόρο του, ενώ υπάρχει και μια κεντρική παράσταση.
Παράλληλα έκανε αναφορά σε άλλα δεκαοκτώ μαρμάρινα μέλη που σχετίζονται με το βάθρο του λέοντος και τα οποία αφηγούνται ολόκληρη την ιστορία του νεκρού ήρωα . Σε ένα από αυτά απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος.
Τα μαρμάρινα μέλη βρίσκονται στα μουσεία , Λούβρου, Κωσταντινούπολης και Καβάλας αλλά και σε μουσεία της Αμερικής.
Τα γλυπτά αυτά αφαιρέθηκαν και εκλάπησαν κατά το 19ο αιώνα από τον Μέντελ και μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό.
Στους χώρους που εκτίθενται, αναγράφονται λεπτομέρειες όπως η χώρα προέλευσης η ημερομηνία και η τοποθεσία της Αμφίπολης.
Ο αρχιτέκτονας απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τα μαρμάρινα γλυπτά του πρόπυλου, λέγοντας ότι το υλικό αυτό θα παρουσιαστεί εντός των ερχομένων μηνών. Επίσης δεν έκανε λόγο για το αν υπάρχει κάποιος κεντρικός ήρωας από όσα έχει ταυτίσει και εάν τελικά πρόκειται για άντρα ή γυναίκα . Επίσης άφησε αναπάντητο ένα βασικό ερώτημα.Πως οι Αρχαίοι Μακεδόνες έμπαιναν μέσα στο ταφικό μνημείο αφού το ύψος του περιβόλου στο σημείο εκείνο είναι περίπου τέσσερα μέτρα;
Ο Μιχάλης Λεφαντζής αναφέρθηκε όμως. και στα όσα ανακοίνωσε στο Ερμιτάζ , και εξήγησε πως οι Αρχαίοι Έλληνες γκρέμισαν αιφνιδιαστικά το Βόρειο τείχος της Αμφίπολης για να κατασκευάσουν τον περίβολο στον τύμβο Καστά, όπως και τη βάση του λέοντα, και παρουσίασε τα στοιχεία που αποδεικνύουν την χρονολόγηση κατασκευής του περιβόλου, ημερομηνία που δεν αποκλίνει του διαστήματος 325 - 300 πΧ, μετά και τη χρονολόγηση των τειχών από την αρχαιολόγο Χαίδω Κουκούλη.
Εντύπωση προκάλεσε όμως και μια ακόμη αποκάλυψη του αρχιτέκτονα, και αφορά στην τυπολογία του σπαθιού που κρατάει ο αφηρωισμένος ήρωας που απεικονίζεται στο μαρμάρινο γλυπτό του Λέοντα και το οποίο προσομοιάζει με το σπαθί του Μέγα Αλέξανδρου.
Επιπροσθέτως άφησε να εννοηθεί ότι ο μεγάλος ήρωας εικονίζεται και σε άλλο μαρμάρινο γλυπτό . Ο Μιχάλης Λεφαντζής περιέγραψε μια πορεία ως αρχιτέκτονας οκτώ ετών μέσα από ένα ταξίδι που ξεκινούσε από την Ακρόπολη και έφτανε έως την Αμφίπολη.
Μίλησε παράλληλα για το Ασκληπιείο και τη Στοά του Ευμένους, ενώ αφιέρωσε τον περισσότερο χρόνο από την ομιλία του στα τελευταία τέσσερα χρόνια της Αμφίπολης.
Μνημόνευσε τους Δημήτρη Λαζαρίδη, την ανασκαφέα Κατερίνα Περιστέρη όπως και τον αρχιφύλακα της περιοχής Αλέξανδρο Κοχλιαρίδη, τον οποίο και ευχαρίστησε.
Το 10ο Hellenic Spine Congress & Joint Meeting with French and Turkish Spine Society & 40th Symposium “Giannestras-Smyrnis” διοργανώθηκε από Έλληνες, Γάλλους και Τούρκους ιατρούς, η είσοδος σε αυτό προϋπέθετε επαγγελματική διαπίστευση και την έκδοση ειδικής κάρτας εισόδου με barcote.
Του Γιώργου Ροδάκογλου
Πηγή
Ο αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζής μιλώντας σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε τη σχεδιαστική απεικόνιση του πρόπυλου του Μακεδονικού μνημείου και αποκάλυψε ότι έχει ήδη ταυτοποιήσει δεκαεφτά μαρμάρινα γλυπτά που βρίσκονται πάνω σ αυτό. Τα γλυπτά είναι από το αέτωμα του πρόπυλου και τη ζωφόρο του, ενώ υπάρχει και μια κεντρική παράσταση.
Παράλληλα έκανε αναφορά σε άλλα δεκαοκτώ μαρμάρινα μέλη που σχετίζονται με το βάθρο του λέοντος και τα οποία αφηγούνται ολόκληρη την ιστορία του νεκρού ήρωα . Σε ένα από αυτά απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος.
Τα μαρμάρινα μέλη βρίσκονται στα μουσεία , Λούβρου, Κωσταντινούπολης και Καβάλας αλλά και σε μουσεία της Αμερικής.
Τα γλυπτά αυτά αφαιρέθηκαν και εκλάπησαν κατά το 19ο αιώνα από τον Μέντελ και μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό.
Στους χώρους που εκτίθενται, αναγράφονται λεπτομέρειες όπως η χώρα προέλευσης η ημερομηνία και η τοποθεσία της Αμφίπολης.
Ο αρχιτέκτονας απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τα μαρμάρινα γλυπτά του πρόπυλου, λέγοντας ότι το υλικό αυτό θα παρουσιαστεί εντός των ερχομένων μηνών. Επίσης δεν έκανε λόγο για το αν υπάρχει κάποιος κεντρικός ήρωας από όσα έχει ταυτίσει και εάν τελικά πρόκειται για άντρα ή γυναίκα . Επίσης άφησε αναπάντητο ένα βασικό ερώτημα.Πως οι Αρχαίοι Μακεδόνες έμπαιναν μέσα στο ταφικό μνημείο αφού το ύψος του περιβόλου στο σημείο εκείνο είναι περίπου τέσσερα μέτρα;
Ο Μιχάλης Λεφαντζής αναφέρθηκε όμως. και στα όσα ανακοίνωσε στο Ερμιτάζ , και εξήγησε πως οι Αρχαίοι Έλληνες γκρέμισαν αιφνιδιαστικά το Βόρειο τείχος της Αμφίπολης για να κατασκευάσουν τον περίβολο στον τύμβο Καστά, όπως και τη βάση του λέοντα, και παρουσίασε τα στοιχεία που αποδεικνύουν την χρονολόγηση κατασκευής του περιβόλου, ημερομηνία που δεν αποκλίνει του διαστήματος 325 - 300 πΧ, μετά και τη χρονολόγηση των τειχών από την αρχαιολόγο Χαίδω Κουκούλη.
Εντύπωση προκάλεσε όμως και μια ακόμη αποκάλυψη του αρχιτέκτονα, και αφορά στην τυπολογία του σπαθιού που κρατάει ο αφηρωισμένος ήρωας που απεικονίζεται στο μαρμάρινο γλυπτό του Λέοντα και το οποίο προσομοιάζει με το σπαθί του Μέγα Αλέξανδρου.
Επιπροσθέτως άφησε να εννοηθεί ότι ο μεγάλος ήρωας εικονίζεται και σε άλλο μαρμάρινο γλυπτό . Ο Μιχάλης Λεφαντζής περιέγραψε μια πορεία ως αρχιτέκτονας οκτώ ετών μέσα από ένα ταξίδι που ξεκινούσε από την Ακρόπολη και έφτανε έως την Αμφίπολη.
Μίλησε παράλληλα για το Ασκληπιείο και τη Στοά του Ευμένους, ενώ αφιέρωσε τον περισσότερο χρόνο από την ομιλία του στα τελευταία τέσσερα χρόνια της Αμφίπολης.
Μνημόνευσε τους Δημήτρη Λαζαρίδη, την ανασκαφέα Κατερίνα Περιστέρη όπως και τον αρχιφύλακα της περιοχής Αλέξανδρο Κοχλιαρίδη, τον οποίο και ευχαρίστησε.
Το 10ο Hellenic Spine Congress & Joint Meeting with French and Turkish Spine Society & 40th Symposium “Giannestras-Smyrnis” διοργανώθηκε από Έλληνες, Γάλλους και Τούρκους ιατρούς, η είσοδος σε αυτό προϋπέθετε επαγγελματική διαπίστευση και την έκδοση ειδικής κάρτας εισόδου με barcote.
Του Γιώργου Ροδάκογλου
Πηγή