Ανάμεσα στις αρχαιότητες που άρπαξε ο Έλγιν από την Ελλάδα ήταν και ένας μαρμάρινος θρόνος, ο οποίος σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο J. Paul Getty.
Χρονολογείται μεταξύ 300 και 200 π.Χ., έχει καμπυλωτή πλάτη και πιθανολογείται ότι βρισκόταν στο θέατρο του Διονύσου. Ο θρόνος είναι διακοσμημένος δεξιά και αριστερά με ιστορικές και μυθολογικές παραστάσεις.
Στη δεξιά παράσταση απεικονίζονται γυμνοί οι τυραννοκτόνοι Αρμόδιος κναίοι τους τίμησαν γιατί τους απάλλαξαν από την τυραννία. Στην παράσταση που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του θρόνου αναπαρίσταται σκηνή από τηαι Αριστογείτων. Οι δύο νέοι σκόπευαν να δολοφονήσουν τον τύραννο Ιππία και τελικά σκότωσαν τον τύραννο Ίππαρχο. Η δολοφονία έγινε το 514 π.Χ. και οι Αθην εισβολή των αμαζόνων στην Αθήνα. Απεικονίζεται ο Θησέας γυμνός, ενώ μάχεται με τη βασίλισσα των Αμαζόνων, η οποία καλύπτει με το χέρι της το κεφάλι της. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες σκηνές από την απελευθέρωση της Αθήνας είχαν χαραχτεί και στον Παρθενώνα.
Στο πίσω μέρος της πολυθρόνας είναι σκαλισμένα δύο στεφάνια ελιάς, σύμβολα νίκης και τιμής, καθώς στη συγκεκριμένη θέση καθόταν τιμώμενο πρόσωπο, ο άρχοντας της πόλης. Επίσης, αναγράφεται η λέξη ΒΟΕΘΟΣ, που μπορεί να καταδεικνύει είτε τον γλύπτη που έφτιαξε την καρέκλα είτε τον άνθρωπο που ανέλαβε το κόστος κατασκευής της.
Σύμφωνα με όσα γράφει το Μουσείο Getty για την προέλευση του θρόνου, βρέθηκε στην Αθήνα το 1792 και μεταφέρθηκε στη βίλα του Έλγιν στη Σκωτία. Από τότε μέχρι τον 20ο αιώνα ανήκε στην οικογένεια του Έλγιν. Μετά τον βρετανό λόρδο την κληρονόμησε ο γιος του, Τζέιμς Μπρους και αργότερα ο εγγονός του και οι απόγονοί του. Το 1974 πουλήθηκε από τον έμπορο έργων τέχνης, Ρόμπιν Σιμές στο μουσείο Getty, όπου βρίσκεται τα τελευταία 44 χρόνια.
Πηγή
Χρονολογείται μεταξύ 300 και 200 π.Χ., έχει καμπυλωτή πλάτη και πιθανολογείται ότι βρισκόταν στο θέατρο του Διονύσου. Ο θρόνος είναι διακοσμημένος δεξιά και αριστερά με ιστορικές και μυθολογικές παραστάσεις.
Στη δεξιά παράσταση απεικονίζονται γυμνοί οι τυραννοκτόνοι Αρμόδιος κναίοι τους τίμησαν γιατί τους απάλλαξαν από την τυραννία. Στην παράσταση που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του θρόνου αναπαρίσταται σκηνή από τηαι Αριστογείτων. Οι δύο νέοι σκόπευαν να δολοφονήσουν τον τύραννο Ιππία και τελικά σκότωσαν τον τύραννο Ίππαρχο. Η δολοφονία έγινε το 514 π.Χ. και οι Αθην εισβολή των αμαζόνων στην Αθήνα. Απεικονίζεται ο Θησέας γυμνός, ενώ μάχεται με τη βασίλισσα των Αμαζόνων, η οποία καλύπτει με το χέρι της το κεφάλι της. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες σκηνές από την απελευθέρωση της Αθήνας είχαν χαραχτεί και στον Παρθενώνα.
Στο πίσω μέρος της πολυθρόνας είναι σκαλισμένα δύο στεφάνια ελιάς, σύμβολα νίκης και τιμής, καθώς στη συγκεκριμένη θέση καθόταν τιμώμενο πρόσωπο, ο άρχοντας της πόλης. Επίσης, αναγράφεται η λέξη ΒΟΕΘΟΣ, που μπορεί να καταδεικνύει είτε τον γλύπτη που έφτιαξε την καρέκλα είτε τον άνθρωπο που ανέλαβε το κόστος κατασκευής της.
Σύμφωνα με όσα γράφει το Μουσείο Getty για την προέλευση του θρόνου, βρέθηκε στην Αθήνα το 1792 και μεταφέρθηκε στη βίλα του Έλγιν στη Σκωτία. Από τότε μέχρι τον 20ο αιώνα ανήκε στην οικογένεια του Έλγιν. Μετά τον βρετανό λόρδο την κληρονόμησε ο γιος του, Τζέιμς Μπρους και αργότερα ο εγγονός του και οι απόγονοί του. Το 1974 πουλήθηκε από τον έμπορο έργων τέχνης, Ρόμπιν Σιμές στο μουσείο Getty, όπου βρίσκεται τα τελευταία 44 χρόνια.
Πηγή