Το δελφικό Έψιλον σχετιζόταν με τη μύηση του ανθρώπου στο φως, βρισκόταν στο ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς , όπου τελούνταν η λατρεία του ήλιου (ο Απόλλωνας ήταν ο θεός του ήλιου).
Είχε τοποθετηθεί τρεις φορές (ξύλο, χαλκός, χρυσός) στην κορυφή του αετώματος της κεντρικής ανατολικής πύλης του ναού μαζί με το "ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ" στην κάτω αριστερή γωνία και το "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ" στην κάτω δεξιά του ιδίου αετώματος.
Συμβολίζει έως σχήμα την ένωση και την τριαδικότητα και να αριθμός τα κοσμολογικά στοιχεία : γη, αέρας, νερό, πυρ, αιθέρας.
Η μοναδική πληροφορία για το δελφικό έψιλον προέρχεται από τον Πλούταρχο, στους διαλόγους του παραθέτει διάφορες εξηγήσεις, με την καλύτερη να δίνει ο Αμμώνιος δάσκαλος του, ως προσφώνηση έκπληξης και σεβασμού στο Θεό δηλαδή Εί (σαι), που μεταφράζεται ως μόνο εσύ υπάρχεις.
Μέσα απ' το παραπάνω οπτικοακουστικό υλικό γίνεται μια προσέγγιση ετυμολογική, οντολογική, αριθμητική και μυστηριακή, περί του γράμματος Ε (Έψιλον).
Είχε τοποθετηθεί τρεις φορές (ξύλο, χαλκός, χρυσός) στην κορυφή του αετώματος της κεντρικής ανατολικής πύλης του ναού μαζί με το "ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ" στην κάτω αριστερή γωνία και το "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ" στην κάτω δεξιά του ιδίου αετώματος.
Συμβολίζει έως σχήμα την ένωση και την τριαδικότητα και να αριθμός τα κοσμολογικά στοιχεία : γη, αέρας, νερό, πυρ, αιθέρας.
Η μοναδική πληροφορία για το δελφικό έψιλον προέρχεται από τον Πλούταρχο, στους διαλόγους του παραθέτει διάφορες εξηγήσεις, με την καλύτερη να δίνει ο Αμμώνιος δάσκαλος του, ως προσφώνηση έκπληξης και σεβασμού στο Θεό δηλαδή Εί (σαι), που μεταφράζεται ως μόνο εσύ υπάρχεις.
Μέσα απ' το παραπάνω οπτικοακουστικό υλικό γίνεται μια προσέγγιση ετυμολογική, οντολογική, αριθμητική και μυστηριακή, περί του γράμματος Ε (Έψιλον).