Η αξία των Μελισσών έχει αναγνωριστεί από πολλούς αρχαίους πολιτισμούς ιδιαίτερη αναφορά υπάρχει σε πολλούς μύθους στην Αρχαία Ελλάδα.
Η Ρέα πήρε απόφαση μετά από συμβουλή της Γαίας και του Ουρανού να γεννήσει το Δία μακριά από τον Κρόνο ώστε να μην τον καταβροχθίσει. Η Ρέα γέννησε του ο Δίας Δικταίο Άντρο, σπήλαιο στην οροσειρά Δίκτη της Κρήτης, και ανέθεσε την ανατροφή του στους Κουρήτες και τις Δικταίες Νύμφες Αμάλθεια και Μέλισσα, κόρες του Μελισσέα πού ήταν βασιλιάς της Κρήτης.
Με γάλα και μέλι η Μέλισσα ανέθρεψε το Δία με ιδιαίτερη φροντίδα. Ο Δίας Αγάπησε το μέλι ένα από τα ονόματα του είναι “Μελιττεύς”. Ο Κρόνος αντιλήφθηκε το ρόλο της Μέλισσας, εξοργίστηκε τη μεταμόρφωσε σε γαιοσκώληκα. Ο Δίας αργότερα τη λυπήθηκε και τη μεταμόρφωσε αυτή τη φορά σε μέλισσα
Σύμφωνα με το Πλατωνικό φιλόσοφο Πορφύριο οι ιέρειες της Δήμητρας αποκαλούνταν μέλισσες. Κάποτε η θεά αποφάσισε να μυήσει στα μυστικά της την πιο ευλαβή ιέρεια της, την Μέλισσα. Κάποιες από τις υπόλοιπες προσπάθησαν να μάθουν τα μυστικά της μυήσεως από τη Μέλισσα, αλλά αυτή παρέμεινε πιστή στη Δήμητρα, έξαλλες από τη ζήλια τους τη δολοφόνησαν, διαμελίζοντας την. Όταν το αντιλήφθηκε η Δήμητρα έστειλε λιμό στις φόνισσες και από τις σάρκες της Μέλισσας εξαπέλυσε σμήνη μελισσών.
Εκτός από τη Δήμητρα και άλλες θεότητες στην αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν τις αέριες τους μέλισσες. Η μέλισσα ήταν ένα από τα εμβλήματα της λατρείας της Πότνιας. την ίδια ονομασία είχαν και οι ιέρειες της Περσεφόνης της Κυβέλης.
Ο Μαρσύας μας διηγείται το μύθο που η νύμφη Μέλισσα σε βρήκε πρώτη στο δάσος μία κερήθρα και μοιράστηκε με τους ανθρώπους, οι άνθρωποι έδωσαν το όνομα της Νύμφης η οποία τους δίδαξε να τρώνε το μέλι στο έντομο.
Επίσης εμφανής είναι και η χρήση της μέλισσας ως λατρευτικό σύνολο στον Μινωικό αλλά και στο Μυκηναϊκό πολιτισμό. Η Κρήτη ήταν από τα πρώτα μέρη του Ελλαδικού χώρου που υπήρξε μελισσοκομία.
Πληροφορίες αντλήθηκαν από την πηγή
Η τροφός του Δία
Η Ρέα πήρε απόφαση μετά από συμβουλή της Γαίας και του Ουρανού να γεννήσει το Δία μακριά από τον Κρόνο ώστε να μην τον καταβροχθίσει. Η Ρέα γέννησε του ο Δίας Δικταίο Άντρο, σπήλαιο στην οροσειρά Δίκτη της Κρήτης, και ανέθεσε την ανατροφή του στους Κουρήτες και τις Δικταίες Νύμφες Αμάλθεια και Μέλισσα, κόρες του Μελισσέα πού ήταν βασιλιάς της Κρήτης.
Με γάλα και μέλι η Μέλισσα ανέθρεψε το Δία με ιδιαίτερη φροντίδα. Ο Δίας Αγάπησε το μέλι ένα από τα ονόματα του είναι “Μελιττεύς”. Ο Κρόνος αντιλήφθηκε το ρόλο της Μέλισσας, εξοργίστηκε τη μεταμόρφωσε σε γαιοσκώληκα. Ο Δίας αργότερα τη λυπήθηκε και τη μεταμόρφωσε αυτή τη φορά σε μέλισσα
Οι ιέρειες της θεάς Δήμητρας
Σύμφωνα με το Πλατωνικό φιλόσοφο Πορφύριο οι ιέρειες της Δήμητρας αποκαλούνταν μέλισσες. Κάποτε η θεά αποφάσισε να μυήσει στα μυστικά της την πιο ευλαβή ιέρεια της, την Μέλισσα. Κάποιες από τις υπόλοιπες προσπάθησαν να μάθουν τα μυστικά της μυήσεως από τη Μέλισσα, αλλά αυτή παρέμεινε πιστή στη Δήμητρα, έξαλλες από τη ζήλια τους τη δολοφόνησαν, διαμελίζοντας την. Όταν το αντιλήφθηκε η Δήμητρα έστειλε λιμό στις φόνισσες και από τις σάρκες της Μέλισσας εξαπέλυσε σμήνη μελισσών.
Εκτός από τη Δήμητρα και άλλες θεότητες στην αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν τις αέριες τους μέλισσες. Η μέλισσα ήταν ένα από τα εμβλήματα της λατρείας της Πότνιας. την ίδια ονομασία είχαν και οι ιέρειες της Περσεφόνης της Κυβέλης.
Ο Μαρσύας μας διηγείται το μύθο που η νύμφη Μέλισσα σε βρήκε πρώτη στο δάσος μία κερήθρα και μοιράστηκε με τους ανθρώπους, οι άνθρωποι έδωσαν το όνομα της Νύμφης η οποία τους δίδαξε να τρώνε το μέλι στο έντομο.
Επίσης εμφανής είναι και η χρήση της μέλισσας ως λατρευτικό σύνολο στον Μινωικό αλλά και στο Μυκηναϊκό πολιτισμό. Η Κρήτη ήταν από τα πρώτα μέρη του Ελλαδικού χώρου που υπήρξε μελισσοκομία.
Πληροφορίες αντλήθηκαν από την πηγή